موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

صفار هرندی: برخی خواص در دوران هاشمی یک شبه میلیاردر شدند

محمد حسین صفار هرندی در دومین نشست بررسی عدالت در دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد که عصر دیروز در دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران هاشمی رفسنجانی که بعد از جنگ با شعار توسعه اقتصادی روی کار آمد، به خوبی افزایش فاصله طبقاتی را به عنوان پیامد عارض این دولت می توان مشاهده کرد.
سر دبیر سابق روزنامه کیهان تصریح کرد: این دولت قدم های خوبی برای به گردش در آمدن چرخ اقتصادی کشور برداشت، اما نوع نگرش برخی از دست اندر کاران آن که مورد تایید رئیس دولت وقت هم بود، قابل بحث است.
وی افزود: دولت هاشمی اعتقاد داشت برای رسیدن به توسعه ضروری است که برخی فرودستان جامعه زیر چرخ های توسعه له شوند و در نتیجه این سیاست ها تورم 49 درصدی و کاهش ارزش پول ملی نیز در اوایل دهه 70 به وقوع پیوست.
صفارهرندی نتیجه این اقدامات را فاصله گرفتن مردم از دیدگاههای دولت حاکم دانست و گفت: براساس گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور در دولت هاشمی بیش از 1000 بنگاه اقتصادی به افراد خاص و نور چشمی آنهم نه از طریق مزایده بلکه به یک دهم قیمت واقعی و به صورت اقساطی واگذارشد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با اشاره به تغییر کاربری زمین های به اصطلاح خصوصی سازی شده توسط آقازادگان از تجاری به مسکونی، افزود: این اقدامات موجب شد برخی خواص یک شبه میلیاردر شوند.
وی به بررسی سیاست های دولت اصلاحات در بخش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرداخت و تاکید کرد: دولت اصلاحات اولویت خود را توسعه سیاسی اعلام کرد و بعد از مدتی مجلس ششم نیز همسو و هم راستا با دولت وقت سیاست های فرهنگی و اجتماعی نامناسب خود را گسترش داد.
صفارهرندی با بیان اینکه اصلاح طلبان پایگاههای خود را از توده مردم به قشر خاص و روشنفکر ماب تغییر دادند، افزود: این موجب از دست دادن حمایت های مردمی از این جریان شد که در انتخابات شوراها و مجلس هفتم خود را نشان داد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم رای قاطع مردم علیه سیاست های دولت های هفتم و هشتم را موجب روی کار آمدن دولت خدمتگزار دانست و گفت: ارائه برنامه های ویژه برای کاهش فاصله طبقاتی و حل معضلات موجود اولویت های دولت جدید را تشکیل داد.
وی افزود: انجام سفرهای استانی و شناسایی مشکلات مناطق مختلف کشور از نزدیک در همین راستا انجام شد و این اقدامات موجب جلب رضایت مردم و اقبال بیش از پیش آنها به این دولت شد، به صورتی که در انتخابات دهم بیش از 24 میلیون رای آورد.
لازم به ذکر است، در حین سخنرانی محمد حسین صفار هرندی گروه قلیلی از آشوبگران که به نظر می رسید تعدادی غیر دانشجو نیز آنها را همراهی می کنند بارها با سوت و کف و هلهله قصد برهم زدن جلسه را داشتند که با اقدام هوشیارانه و به موقع دانشجویان حاضر در جلسه و فرستادن صلوات ناکام ماندند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mojtabahojatoleslami@hotmail.com جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:56 ب.ظ

سلام، بر مبنای گزارش بانک مرکزی ۸۷ درصد دستمزد کارمندان و کارگران خرج هزینه‌های خوراکی میشود. سال گذشته این ۴۷ درصد بود. خدا‌را شکر انتخاب آقای احمدی‌نژاد واقعا وضع ما را تغییر داده.آقا محمود دکتر ،بسیجیها و پاسدارها انتخابات را با گلوله برای شما خریدند آیا این برو بچهای شما میتونند تورّم و اقتصاد هرج مرج و گرسنگی را هم با یک گلوله از بین ببرند؟ آیا گلوله‌های اینها میتونه اجاره من رو هم بده،برای خانواده من لباس بخره، خرج تحصیل بچه‌های من بشه؟ لعنت بر من و تمام کارگر‌هایی دیگری که به تو رای دادیم.خدا خودش رحم کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد