موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

حکم 4 متهم فتنه 88 صادر شد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه چهار رسالت در جمع خبرنگاران گفت: این احکام مربوط به عماد الدین باقی، زید آبادی، عباس ابوطالبی و خانم مفیدی است.
وی افزود: حداقل حکم این محکومان حوادث پس از انتخابات زندان است.

نشست همه فراری ها در مریلند آمریکا

شماری از عناصر ضدانقلاب شامل سلطنت طلبان، برخی وابستگان گروهک بهائیت، سازمان منافقین و اصلاح طلبان فراری در دانشگاه مریلند آمریکا گرد هم آمدند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان در این نشست 3 سه روزه که جمعه تا یکشنبه گذشته برگزار شد برخی مقام های سیاسی و اطلاعاتی و از جمله جان لیمبرت- عضو لانه جاسوسی آمریکا و رئیس میز ایران در وزارت خارجه که به تازگی از این سمت کناره گیری کرد- حضور داشتند.
بنابر گزارش ها، وابستگان طیف های گوناگون ضدانقلاب در این نشست که تحت عنوان فرهنگ آزادی های مدنی، حقوق بشر و دموکراسی در ایران برگزار شد به هم رسانده بودند از جمله: هاله اسفندیاری، مهناز افخمی، مهرانگیز کار، داریوش همایون، ایرج گرگین، پروانه آبراهامیان، علی اکبر موسوی خوئینی، فاطمه حقیقت جو، رکسانا صابری، شیرین عبادی، احمد کریمی حکاک، کریم لاهیجی، سراج میردامادی، علی میرسپاسی، منصور فرهنگ، جهانشاه جاوید، سهراب رزاقی، آرش نراقی، امید معماریان، مهرداد مشایخی و...
کریم لاهیجی وکیل مدافع گروهک تروریستی منافقین در یکی از نشست های همایش مذکور، مذهب را دگم معرفی کرد و گفت: ذات مذهب با دموکراسی مغایرت دارد و اگر قرار باشد مذهب با دموکراسی تطبیق داده شود چیزی از آن نمی ماند.
وی ضمن اشاره به انتخاب خاتمی در سال 76 و تشکیل مجلس ششم گفت برای اولین بار در پاریس موسوی خوئینی را دیدم و به او گفته بودم مجلس ششم برای موفق شدن به عنوان پیش شرط نباید یک آخوند (کروبی) را رئیس مجلس کند. مجلس ششم در عمل به موسسه ای به نام کمیسیون اصل نود که جایگزین دادگستری شده بود تبدیل شد و این خود تحول بزرگی بود.
آن دوره کار بزرگ موسوی خوئینی بازدید از زندان های مخفی جمهوری اسلامی بود(!)
موسوی خوئینی هم در سخنانش گفت ای کاش فقط کروبی بود که مانع انجام کارها می شد، در مجلس ششم بسیاری از چهره های دیگر بودند که مانعی در راه بسیاری از فعالیت های مجلس بودند.
به گزارش صدای آمریکا، شیرین عبادی هم در سخنان خود گفت: باید سیاست حکومت را به چالش کشید. تابوها را بشکنید، سؤال مطرح کنید و از جمله این که سؤال از نیروگاه بوشهر بپرسید که قرار است برق تولید کند. این نیروگاه زیان آور است. چرا نیروگاه بادی و خورشیدی نه؟