موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

نماز چه زن و شوهری قبول نیست؟

حجت‌الاسلام قرائتی با تذکر این مطلب که زن و شوهری که همواره با زبان افکار و اعمال خود زندگی را برای هم تلخ کنند، نمازشان پذیرفته نیست، گفت: مستحب است که زن و مرد در هنگام نماز به یاد همدیگر باشند، بدین واسطه خداوند بین عروس و داماد مودت را قرار می دهد و این باعث تثبیت محبت بین زوجین می شود...........

به گزارش آزادی به نقل از رسا، ویژه‌برنامه "همسفر تا بهشت" پانزدهیمن مراسم ازدواج دانشجویی دانشجویان سراسر کشور، با حضور زوج‌های جوان دانشجو در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و مفسر قرآن به ایراد سخنرانی پرداخت و حجت‌الاسلام صالحی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی پیام مقام معظم رهبری را در این همایش قرائت کرد.
 
حجت‌الاسلام قرائتی در این همایش با بیان این که از نشانه‌های خداوند این می‌باشد که انسان زوج آفریده شده است، تصریح کرد: جوانان اگر می‌خواهند که زندگی‌شان شیرین باشد باید نگاه خود را تنها متوجه زندگی خود کنند و از توجه به زندگی دیگران خودداری کنند، زیرا چشم و هم چشمی آرامش را از زندگی آدمی سلب می‌کند.
 
وی با اشاره به زندگی پیامبرانی همچون حضرت یوسف و موسی، بیان کرد: این پیامبران الهی در زندگی خود هر کدام یک خواسته از ذات اقدس الهی داشتند؛ یوسف پیامبر برای دوری از زلیخا از خداوند خواست تا او را در زندان بیاندازد و حضرت موسی نیز از خداوند در خواست کرد تا خداوند خیر را برای او قرار دهد، لذا خداوند دعای هر دو آن ها را مستجاب کرد؛ اما تفاوت حضرت موسی و حضرت یوسف این بود که حضرت موسی از خداوند خیر را در خواست کرد؛ بنابراین انسان باید همواره خیر را از خداوند طلب نماید.
 
این مفسر قرآن کریم پشیمانی آدمی را ناشی از نقص عقل او دانست، تشریح کرد: انسان به جهت این که عقلش ناقص است به پیغمبر و امام نیازمند است، البته آمار طلاق در جامعه بیانگر این است که انسان ناقص العقل است زیرا انسان عاقل از همسرش جدا نمی شود.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با تذکر این مطلب که زن و شوهری که همواره با زبان افکار و اعمال خود زندگی را برای هم تلخ کنند، نمازشان پذیرفته نیست، گفت: مستحب است که زن و مرد در هنگام نماز به یاد همدیگر باشند، بدین واسطه خداوند بین عروس و داماد مودت را قرار می دهد و این باعث تثبیت محبت بین زوجین می شود.
 
وی با بیان این که انسان خلیفه الهی است، از این باید ظرفیت خود را به درستی بشناسد، عنوان داشت: دانشجویان باید اهل تحقیق و مطالعه باشند و همواره با یک اسلام شناس برای پاسخگویی به شبهاتی که برای شان پیش می آید مرتبط باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد