موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

ما علمی می‌خواهیم که غرور و فساد نیاورد.

سیاست > دولت  - رییس‌جمهور گفت: ما علمی می‌خواهیم که غرور و فساد نیاورد. خودبینی و طغیان نیاورد بلکه حکمت، رحمت، سعادت و آرامش حقیقی بیاورد.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد یکشنبه‌شب در مراسم اعطای نشان به برگزیدگان فرهنگستان‌های کشور اظهار کرد: خدای متعال همه این جهان را برای انسان خلق و انسان را مامور کرده است تا تجلی خود باشد و زیباترین جلوه‌های هستی را در خود پرورش دهد و در همین جهان زندگی سعادتمند و حیات طیبه را برپا کند. تردیدی نیست که راه تحقق این هدف متعالی علم است................

مهم ترین محور سخنان رییس جمهور به شرح زیر است:

  •  تاریخ نشان داده که هرگاه ملت ایران فرصت یافته است در عرصه‌های گوناگون انسانی و علم و هنر قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کرده است. امروز هم کاروان علمی ملت ایران با سرعت به سمت قله‌های بلند در حرکت است.
  • این‌که می‌گویند پیشرفت علمی را نمی‌توان تنها با تعداد مقالات سنجید، حرف درستی است و ظرفیت پیشرفت ملت ما نیز بیشتر از آن چیزی است که تا امروز عملیاتی شده است. این سخن حکیمانه‌ای است، اما باید ببینیم که تلاش و مجاهدت علمی و تنوع فعالیت‌ها در مقایسه با گذشته کم‌نظیر است. ما هیچ‌گاه به وضع موجود راضی نبوده‌ایم اما از تلاش‌های دانشمندان، هنرمندان این عرصه تشکر می‌کنیم.
  •  فرهنگستان یک نهاد پربرکت و ارزشمند است که بهره‌های فراوانی را برای ملت ما داشته است و خواهد داشت. به عنوان یک ایرانی انتظارم از فرهنگستان‌ها این است که کارهای علمی‌شان بسیار عالی باشد و تمام زبدگان و عالمان و هنرمندان را در زیر چتر خود بگیرند.
  •  این‌که یکی از اساتید گفت؛ برخی از استعدادهای‌مان به خارج از کشور می‌روند و علت‌هایی برای آن ذکر کرد، ما را هم ناخشنود می‌کند، البته این بحث امروز و دیروز نیست و علت‌هایی که گفته شد، درست بود. اما یک علت هم من به آن اضافه می‌کنم و آن این‌که هر دانشمند علاقه دارد در علم خود به قله‌ها برسد و بسیاری از این قله‌ها در آن سوی مرزهاست. اگر می‌خواهیم این اتفاق نیفتد یا باید مسیر علم را عوض کنیم یا باید از دیگران جلو بزنیم، والا همه می‌دانیم که امروز امکاناتی که در اختیار متخصصان در کشور قرار می‌گیرد با ده سال پیش تفاوت بسیار دارد.
  • انسان بدون آزادی معنا ندارد و هیچ ارزشی بدون آزادی در انسان متجلی نمی‌شود. ذهن هنرمند باید در افق‌های بلند پرواز کند و کسی نمی‌تواند برای هنرمند محدوده تعیین کند. آزادی ما نیز در مقایسه با گذشته بی‌نظیر است، اما مطلوب نیست. البته باید آزادی را بفهمیم و بشناسیم و حرکت در این مسیر یک حرکت فرهنگی است که ذات تغییرش تدریجی است.
  •  باید کاری کنیم که هنرمند به افق‌های بلند پرواز کند . بالاترین هدیه خدا به بشر بعد از پیامبر(ص) و آل ایشان، آزادی است و کاری که با اجبار و اکراه باشد حتی بالاترین کارها هم باشد، فاقد ارزش است.
  •  ذخیره علمی یک کشور در فرهنگستان جمع می‌شود و شما باید کاری کنید دایره فعالیت‌ها باز باشد. بگذارید تمام متخصصان در فرهنگستان فعال شوند البته با معیارهای دقیق. فرهنگستان نباید به چند نفر محدود شود. البته باید نگاه علمی در کشور بازتعریف شود و این‌که ما به دنبال کدام علم باشیم. بناست انسان با ابزار علم حیات سعادتمند را در زمین برپا کند اما کدام علم. علم اسم خداست و چون اسم خداست عین حقیقت است. هرچیزی غیر از حقیقت علم نیست. خداوند عالم مطلق است، در عین حال قدرت مطلق است و رافت و جمال، جلال مطلق است. به عبارتی علم مطلق همان قدرت مطلق، ‌رافت مطلق، ‌جلال مطلق و جمال مطلق است.
  • علمی که پشت سرش حلم و تواضع و رافت و عشق به انسان بیاورد را می‌خواهیم نه آن علمی که موجب فساد در جهان شود. در عین حال این سوال مطرح می‌شود که مسیر دریافت این علم کجاست. علمی که تاکنون بشر به آن دست یافته است، همه علوم نیست. شما حتما آن داستان را شنیده‌اید که فردی نزد حضرت سلیمان(ع) در چشم‌به هم زدنی تخت بلقیس را آورد. او کسی بود که به گفته قرآن علمی از علوم کتاب را در نزد خود داشت. این چه علمی است که می‌تواند چنین کاری کند. من اطلاع دارم که در برخی از کشورها پروژه‌های فوق سری را اجرا کرده‌اند که در آن بحث جابجایی جرم به جایی رسیده است.
  • مسیر علم حقیقی جز از طریق دل دادن به مجاری حقیقی علم نیست. ما فکر می‌کنیم ابن‌سینا تجربه کرده و کتاب قانون را در حوزه پزشکی نوشته است اما مگر می‌شود بدون ارتباط با خزانه علم در عرض 40 یا 50 سال به چنین علومی رسید.

رییس‌جمهور پیش از سخنرانی به سه تن از برگزیدگان فرهنگستان‌های کشور نشان درجه یک دانش اعطا و از آن‌ها تقدیر کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
عمااااااااااااااااااااااااااااد دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:49 ب.ظ http://www.nuttertools.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز وب جالبی داری اگه با تبادل لینک موافقی منو به عنوان بزرگترین مرجع عکس لینک کن وخبر بده تا من هم همین کار کنم موفق باشی

sara دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:42 ب.ظ http://www.joking.ir

http://www.joking.ir

[گل]سلام دوست عزیز
[گل][گل] عجب وب خوبی دارید
[گل][گل][گل]امیدوارم همیشه شاد باشید
[گل][گل][گل][گل]داشتم تو وب برای خودم میگشتم
[گل][گل][گل][گل][گل]که وب قشنگت رو دیدم کارت بیست بیسته
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]امدم دعوتت کنم که به سایت من هم سر بزنی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] این آدرسشه http://www.joking.ir
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] تونستی حتما سر بزن خوشحالم میکنی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]یادت نره ها منتظرتم بیا یه چرخی بزن حتما خوشت میاد
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]گه هم خواستی منو لینک کنی این آدرس رو:
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] http://www.joking.ir
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]با این متن:
[گل][گل][گل][گل][گل] ???سایت تفریحی توپ جوکینگ ???
[گل][گل][گل][گل]لینک کردی خبرم کن تا جبران کنم
[گل][گل][گل]منتظرت هستم تو جوکینگ
[گل][گل]یادت نره یه سر بزن
[گل]ضرر کردی با من

http://www.joking.ir

راستی اگه دوست داشتی تو گروه یاهو من هم عضو شو

این آدرس گروه یاهو:

http://games.groups.yahoo.com/group/jokingir/join

این هم آموزش عضویت تو گروه:

http://www.joking.ir/?page_id=34

این هم گروه گوگل من:

http://groups.google.com/group/jokingir

یادت نره ها حتما عضو شو ضرر نداره

اگه خواستی این آی دی یاهو منه ادش کن

jokingir

این هم ایمیل منه اگه کار داشتی یا مطلب جالبی داشتی برام بفرست خوشحال میشم دوست عزیز

jokingir@yahoo.com

شاد باشی

بای

[بدرود]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد