موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

موج خبری ۱

سیاسی/ اعتقادی/اجتماعی

تایم: سبزها کجا بودند؟ دوبی و استانبول و ساحل دریا!

رسانه های مهم آمریکا- به عنوان مهم ترین حکومت حامی جریان فتنه در ایران- از شکست سنگین ضد انقلاب در حماسه 22 بهمن خبر می دهند.

روزنامه واشنگتن پست که خود از حامیان جریان فتنه طی 8 ماه گذشته بود و به توهم پراکنی درباره براندازی می پرداخت، اخیراً در گزارشی نوشت: جریان سبز کاملاً شکست خورد و حضور کم شمار آنها در راهپیمایی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، نشانه دیگری از این شکست کامل است. آنها روز به روز ضعیف تر می شوند. در آزمون اخیر امتحان بدی پس دادند. اکثر مخالفان اکنون معتقدند هیچ شانسی برای نتیجه گرفتن از خرابکاری و اختلال و تغییر حکومت ندارند.......

رسانه های مهم آمریکا- به عنوان مهم ترین حکومت حامی جریان فتنه در ایران- از شکست سنگین ضد انقلاب در حماسه 22 بهمن خبر می دهند.

روزنامه واشنگتن پست که خود از حامیان جریان فتنه طی 8 ماه گذشته بود و به توهم پراکنی درباره براندازی می پرداخت، اخیراً در گزارشی نوشت: جریان سبز کاملاً شکست خورد و حضور کم شمار آنها در راهپیمایی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، نشانه دیگری از این شکست کامل است. آنها روز به روز ضعیف تر می شوند. در آزمون اخیر امتحان بدی پس دادند. اکثر مخالفان اکنون معتقدند هیچ شانسی برای نتیجه گرفتن از خرابکاری و اختلال و تغییر حکومت ندارند.

لس آنجلس تایمز دیگر روزنامه آمریکایی با بیان اینکه مخالفان از حوادث روز 22 بهمن مأیوس شده اند، نوشت: تجمع گسترده حامیان حکومت نگرانی مخالفان را موجب شده و بسیاری از آنها، استراتژی کسانی چون موسوی و کروبی را زیر سوال می برند.

بی بی سی انگلیس در گزارشی از ارزیابی مطبوعات آمریکایی نسبت به راهپیمایی 22 بهمن نوشت: همه روزنامه های آمریکایی متفق القولند که مخالفان برخلاف برنامه ریزی ها و فراخوان ها نتوانستند تظاهرات سالگرد انقلاب را تحت الشعاع قرار دهند.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا با پخش گزارشی از راهپیمایی 22بهمن به نقل از یکی از عناصر ضدانقلاب گفت: ما باختیم و آنها پیروز شدند.

مجری ان بی سی هم گفت: سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران فرصتی برای قدرت نمایی نظام در برابر مخالفان خود شد. یکی از مخالفان می گوید ما 300 نفر نمی شدیم اما هزاران نفر از حامیان نظام ما را محاصره کرده بودند.

خبرنگار مجله تایم تحلیل دیگری ارائه کرد و نوشت: روز 22 بهمن، ترافیک در شمال تهران بسیار کم بود. ظاهراً بسیاری از ساکنان ثروتمند این مناطق به یکی از مناطق توریستی مانند دوبی، استانبول یا سواحل خزر سفر کرده بودند. این پاسخ این پرسش است که سبزها 22 بهمن کجا بودند. مسئول یک آژانس هواپیمایی گفت که از هفته ها قبل تمام پروازهای دوبی رزرو شده بود. این می تواند دلیل سکوت مخالفان باشد. تمام ترافیک در جنوب تهران بود. صدها هزار بلکه یک میلیون نفر صبح پنج شنبه در اطراف میدان آزادی گرد آمده بودند که اکثراً با مترو و اتوبوس خود را به مراسم رسانده بودند. مخالفان برنامه ریزی هایی کرده بودند اما نشانه کمی بلکه هیچ نشانه ای از آنها در اطراف میدان آزادی دیده نشد. اگر هدف آنها ایجاد اخلال یا تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی 22 بهمن بود، حتماً آنها و طرفدارانشان مأیوس شده اند و اگر هم درگیری ای رخ داده خیلی کوچک و حاشیه ای بوده است.

اما روزنامه نیویورک تایمز در تحلیل خود تاکید کرد: مخالفان به جای شور پیروزی در 22بهمن، با سیلی از انتقادها مواجه شدند. حرکت اعتراضی در این روز به شکل مأیوس کننده کم دامنه بود و به نظر می رسید آنها از ادامه حضور در خیابان خسته شده اند. اگر هم کسانی آمدند، جزو سیاهی لشکر حکومت به حساب آمدند. مخالفان اغلب فکر می کنند نقطه ضعف آنها در رهبری است. ثابت شده که توانایی موسوی و کروبی برای سازمان دادن مخالفان محدود است و آنها به ویژه نفوذ کلامی در میان معترضان جوان ندارند. مخالفان روز 22بهمن دریافتند که جمهوری اسلامی حکومت مصممی است و صرفاً با فیس بوک و تویتر و کلیپ های یوتیوب نمی شود با جمهوری اسلامی درگیر شد.
نظرات 3 + ارسال نظر
سارا جاوید چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.hamrahan.blogsky.com/

سلسله آموزش براى نسل جوان در داخل کشور کلیک کن و ببین منتطر جوابت هستم
www.4edalat.com
http://www.hamrahan.blogsky.com/
****شکن
http://leetservice.com/
http://ilovebiology.info/
http://www.surfidblock.info/
http://01.kordiblog.com/news/1490/
http://googlenew.blogfa.com/page/f.aspx
http://sup5041.pardisblog.com/ http://www.jasjoo.com/web/?show=norm&ask=%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%B3%DB%8C

یه منتظر پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:58 ق.ظ http://ashabe14.ir

سلام
ممنون از حضور شما
لینک شدید
امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم

اصحاب ۱۴

مریم پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:33 ب.ظ http://soodavar.orq.ir

لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد